חינוך מיוחד לילדים

חינוך מיוחד

לאורך השנים צברתי ידע וניסיון רב במגוון כלים המשלבים- גוף, נפש, תקשורת ומשחק. עבדתי עם אוכלוסיות מגוונות- ילדים, נוער, חיילים, בוגרים ובעלי צרכים מיוחדים.
בתוכן שאני יוצרת ומגישה תמיד באים לידי מימוש המנעד הרחב של התחומים מהם אני מגיעה.

כבר שני עשורים שאני עובדת ומתנדבת המון עם מסגרות חינוך מיוחד.
הכרתי עוד ועוד קבוצות גיל וצרכים מיוחדים.
הצלחתי והתרגשתי! להפיק את המיטב מהמפגשים שלי עם ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים: קשיים פיזיים, קוגניטיביים, תקשורתיים ורגשיים.
פיתחתי וקיימתי פעילויות שילוב בין החינוך הרגיל והמיוחד.

הסיפור שלי עם חינוך מיוחד התחיל לפני 20 שנים וארחיב עליו בהמשך העמוד.
אבל בואו נתחיל עם:

מה אני מציעה כיום לחינוך המיוחד

  • הנחיית קבוצות וסדנאות להתפתחות אישית, חברתית ומקצועית למוסדות, ארגונים ועמותות חינוך מיוחד באמצעות כלי האמנות עבור הגילאים הבוגרים.
    למי זה מתאים? גילאי 21 ומעלה ותקשורת בינונית עד גבוהה.
    לסדנאות כישורי חיים לחץ כאן
  • הרצאות וסדנאות לצוותי חינוך והדרכה לחינוך המיוחד
  • הכנה לעבודה עם החינוך המיוחד והענקת ארגז כלים אפורמליים לעבודה עם חינוך מיוחד – אמנות, משחק, תנועה ועוד.

למי זה מתאים?
למי שמחפש העשרה לארגז הכלים שלו בעבודה בחינוך. אנשים שעובדים עם חינוך רגיל או אנשים שעובדים עם חינוך מיוחד ורוצים ללמוד איך עושים פעילויות המשלבות.
לצוותי חינוך, צוותי הדרכה, ארגונים, עמותות, תנועות נוער ועוד.

לסדנאות העשרה וקורסי הכשרה לצוותי חינוך והדרכה לחצו כאן

לסדנאות שילוב חינוך רגיל ומיוחד לחצו כאן

לקהילה מיוחדת לחצו כאן

אז איך התחיל הסיפור שלי עם חינוך מיוחד?
לפני 20 שנים עבדתי בתור שכירה כמפעילת ילדים, נשאלתי אם ארצה להתנדב בביה"ס לילדים על הספקטרום התקשורתי ובלי לחשוב עניתי – כן!
בדרך לשם חששתי מאוד, אף פעם לפני כן, לא הכרתי ולא הפעלתי ילדים על הספקטרום התקשורתי.
הגעתי ופשוט עשיתי את הפעילות הרגילה שלי ופעלתי מתוך התחושות שלי.
בסוף הפעילות המורות והמנהלת ניגשו אלי ושאלו אותי….
"מה זה, איך החזקת אותם שעה וחצי? איך הם שיתפו פעולה כולם? איך הם לבשו את
התחפושות? איך הם שרו במיקרופון? את עובדת עם חינוך מיוחד הרבה שנים?"
ואני בתגובה, הופתעתי וגם שאלתי אותן…
"מה, הם לא ככה בדר"כ? כמה זמן פעילות חשבתם שאעשה?"
אז זמן הפעילות שהם חשבו שיהיה הוא חצי שעה. לגבי שיתוף הפעולה, הם תיארו תמונה הפוכה על הילדים מאיך שאני זכיתי לראות אותם.

מהאירוע הזה למדתי כמה דברים חשובים בחיים…

קודם כל שאנשים הם מראה שלנו והם יכולים ללמד אותנו על עצמנו.
הבנתי שיש לי איזו אינטואיציה המצליחה להתחבר ולהפעיל טוב גם ילדים עם צרכים
מיוחדים.
הבנתי את הפער הגדול שבין מה שהמסגרת או ההורים חושבים שמתאים להם בפעילויות
לבין מה שמתגלה שאפשרי לאדם שמגיע מבחוץ וחוסר הידע שלו מייצר פתח לאפשרויות
חדשות.
הבנתי שהתחושה שיצאתי איתה היא בדיוק ההיפך ממה שחששתי: פחדתי שיהיה לי קשה
ועצוב בחברת ילדים מהחינוך המיוחד וגיליתי שזאת התרוממות נפש עד ל- לגעת באלוהים
שהלב מתפוצץ!
מאז גם הבנתי שזאת למידה והתפתחות שלי להיות בחברתם.
ו…. הבנתי כמה טוב זה לפעמים קודם להגיד כן ורק אח"כ לחשוב מה עושים!

המסקנות האלה גרמו לי בהמשך העסק…

לעבוד ולהתנדב המון עם מסגרות חינוך מיוחד.
להכיר עוד ועוד קבוצות גיל וצרכים מיוחדים ולהבין כמה אני עדיין מתרגשת ומצליחה
להפיק את המיטב מהמפגשים הללו גם עם מבוגרים גם עם צרכים מיוחדים קשים, פיזיים
קוגניטיביים, תקשורתיים, רגשיים.
לפתח ולקיים פעילויות שילוב בין החינוך הרגיל והמיוחד.

מחכה ומתרגשת לפגוש אתכם בסדנאות

לסדנאות העשרה וקורסי הכשרה לצוותי חינוך והדרכה לחצו כאן

לסדנאות שילוב חינוך רגיל ומיוחד לחצו כאן

לקהילה מיוחדת לחצו כאן