סדנת העצמה אישית וחברתית לילדים ונוער

כישורים חברתיים

אנו יצורים חברתיים בעולם חברתי. בתוך כל עולם התקשורת ישנה “תקשורת חברתית”, כללי התקשורת החברתית נקראים “כללי חברות” ואלה כללים שאנו לומדים מ-”סוכני החברות” שלנו. הראשונים הם ההורים שלנו ואז דרך “קבוצת השווים” שהם החברים המלווים אותנו במסגרות הגן, הלימוד, הצבא ועד לחיים הבוגרים – חברים למקומות העבודה וכו'.

סדנאות הכישורים החברתיים הן המקום לפתח ולתרגל מושגים וכלים מעולם התקשורת החברתית שזה בעצם התפקיד של החברה. הסדנא תהווה מיקרוקוסמוס לחברה ותספק את המרחב הקבוצתי התומך והמפרה עבור המטרה הספציפית הזו.

מהם כישורים חברתיים?

בני האנוש חיים בקהילה ומסתמכים זה על זה – כישורים חברתיים מקבילים לכישורים הישרדותיים.

כישורים חברתיים טובים, הינם היכולת להרגיש בנוח בניהול אינטראקציות חברתיות, יצירת קשרים אישיים ומקצועיים חדשים והיכולת להביע את מי שאתם בכל קבוצה ואף בעמידה מול קהל. חשיבות כישורים אלו בחיינו כחלק מחברה סוציאלית הינם מהותיים לכל אדם ואני מאמינה כי אדם חי במידה בה הוא מתקשר.

מדינת ישראל מדורגת במקום גבוה במדד האושר מכיוון שאנשים חשים פה את הדבר החשוב ביותר לרווחתו הנפשית של האדם והוא – שייכות חברתית קהילתית.

נבדק ונמצא כי הדבר החשוב ביותר לאדם לאחר צרכיו הבסיסיים כמובן, הם יחסים משמעותיים. ניתן לפגוש אדם רק עד איפה שהוא פוגש את עצמו. חלק גדול להשגת השינוי בחיינו בתחום התקשורת, החברה והיחסים, הוא ראשית לקבל את עצמנו כפי שאנחנו כי ברגע שנקבל את הגבולות שלנו נוכל להתעלות מעליהם. 

פיתוח כישורים חברתיים באמצעות משחק

"כל העולם במה וכולנו שחקנים” (שייקספיר)

בדיוק כמו במשחק כך גם במשחק החיים, שחקן טוב הוא שחקן אותנטי. נשתמש בכלי המשחק על מנת לפגוש ולהציג את עצמנו יותר עמוק ויותר אמתי. בסדנה נלמד, נפתח ונתרגל את כישורי המשחק הטבעיים שלנו וניישם אותם על חיי היום יום ויחסים. 

איך לשפר כישורים חברתיים? ולמי מתאימות הסדנאות?

כמו כל דבר אחר בחיים, על מנת להשתפר יש לתרגל. הסדנאות מתאימות לכל מי שמעוניין לחזק את יכולותיו התקשורתיים, החברתיים והבינאישיים. כל מי שחווה חרדה חברתית: נפשית ו/או פיזית בעת אינטראקציה חברתית. כל מי שרוצה להעשיר את עולמו החברתי. כל מי שמרגיש כי אינו מצליח להביא את עצמו במלוא אישיותו אל החברה ולידי הגשמה. 

הסדנאות מתאימות לכל מי שאי פעם הרגיש את אחד המשפטים הבאים:

* "החלום הכי גדול שלי בחיים זה להיות חברותי.ת"

* "אני חש.ה תסכול מחוסר היכולת שלי לנהל אינטראקציה חברתית, ומהפער של איך שרואים אותי מבחוץ ומאיך שאני מרגיש.ה  מבפנים"

* "אני מאוד אוהב.ת חברה, אבל אני חש.ה כי החברה לא מבינה אותי"

* "הייתי רוצה להביא את עצמי יותר"

* "אני יודע.ת שמפספסים אותי"

לאחר שנים רבות של עבודה עם אנשים, עיסוק ולימודים בתחומי האדם, החברה, התקשורת, הגוף והנפש, החלטתי לקחת את המשיכה הטבעית שלי לתקשורת עם אנשים וחיבור בין אנשים ולבנות סדנאות מאורגנות.

לאורך השנים הדרכתי והובלתי קבוצות מקהלים שונים, כאשר לנגד עיניי העצמת הפרט והחיבורים החברתיים.

שנים של לימודי: תקשורת, הנחיית קבוצות, חברה, משחק, טיפול ואימון גופני העניקו לי ידע נרחב כיצד לפתח כישורים אלה בקרב אנשים.

עבדתי עם אנשים מכל הגילאים, אנשים על הספקטרום התקשורתי ואף בעלי לקויות קוגניטיביות.

משפט שאני מאוד אוהבת לשמוע מאנשים, "פעם הייתי ביישן.ית" ואני מאמינה שכל אחת ואחד שרוצים לעבור שינוי, יכולים!

 

כלים לפיתוח כישורים חברתיים

בסדנאות שלי אני משלבת כלי אימון, פסיכולוגיה חברתית, פסיכולוגיה חיובית,  דמיון מודרך, מיינדפולנס, ביטוי גופני ורגשי, כלי משחק, אמנות, תמיכה קבוצתית והתנסות מעשית. נתחיל במסגרת האינטימית והעוטפת של הקבוצה ומשם נעבור לאינטראקציות “בחיים האמתיים”

איך לתרגל כישורים חברתיים בבית?

בסדנה נקבל ידע וכלים בתחום הגוף, הנפש והתקשורת. אימון גופני, ביטחון עצמי ושפת גוף, חיבור לעצמי ולרגע, נשימה ויציאה מלחץ, יצירת שיחה ואינטראקציה חדשה, הצטרפות טבעית ונכונה לאינטראקציות וקבוצות קיימות, ניהול סיטואציות חברתיות וכו'. אותם נתרגל בבית ובחיי היום יום כל אחד בסביבתו המשפחתית, חברתית ותעסוקתית. במפגשים נביט יחד על התרגולים, נלמד, נתחזק ונשתכלל מכך.

אני יודעת שהשילוב של כל הכלים האלו יחד, הוא זה שיביא לשינוי ולאיחוד של העולם הפנימי והחיצוני ובכך, יביא לאדם שלם.

הסדנאות מקצועיות ומכילות. יחד עם זאת מלאות בכייף ובשמחה.

כל אחד שמגיע לעשות שינוי בחיים שלו, תורם גם לאחרים, זוהי העצמה הדדית.

כל מי שמרגישה ומרגיש שהיא או הוא רוצים את השינוי הזה בחיים שלהם, זה הזמן לעשות את הצעד הראשון ולהתקשר אליי. 

**אנו נערוך פגישה אישית לתיאום ציפיות, ווידוא התאמה והכנה לקראת תחילת הסדנה.

הסדנאות מחולקות למספר קבוצות, כל קבוצה והצרכים שלה והסביבה החברתית שלה.

 

כישורים חברתיים לילדים

כישורים חברתיים לילדים

כי הכי טוב להתחיל בהתחלה. בית הספר הינו סביבת לימוד 1. עיונית 2. מעשית-חברתית. בשני המקרים לדעתי חסר מאוד הלימוד של ה- איך. איך לומדים? איך מתחברים? ואיך מתקשרים? כמו שיש "הוראה מתקנת" כך אני מציעה את הסדנה ל"פיתוח כישורים חברתיים". במהלך שני עשורים שאני עוסקת בהפעלות והצגות לילדים, עם חינוך רגיל, מיוחד ושילוב בניהם. ראיתי כיצד ילדים מיוחדים מקבלים יחס מיוחד במערכת החינוכית של  לימוד והעשרה בתחום התקשורת החברתית והבינאישית וכיצד הם פורחים וכבר יכולים ללמד אותי,  ולא הבנתי למה לילדים "הרגילים" לא מגיע יחס מיוחד? כל אחד הוא יחיד ומיוחד וכולנו יכולים ללמוד ולהשתפר בדבר הכה משמעותי הזה. 

מקצועיות עבודתי עם ילדים היא לדעת כיצד להוציא מהם את המיטב. איך עשיתי את זה? 

בתכנים והפעילויות שלי שמתי דגש על העצמה אישית וחברתית. בניתי תכנים שמטרתם:

* להראות לילדים את הכוחות שלהם.

 * לחבר בניהם בעזרה ואהדה הדדית. 

כיצד השגתי העצמה אישית? באמצעות יחס אישי!

גם בקבוצה של 40 ילדים תמיד זכרתי את שמות כל הילדים ופניתי לכל אחד ואחת בשמם. הארתי את הייחוד והיופי של כל אחת ואחד והכי היה לי חשוב לשים לב מה האופן שמתאים ונוח לכל אחד להשתתף בו. 

אם אני רוצה ללמד אותם לכבד ולאהוב, את עצמם על הייחוד שלהם ואת החבר על הייחוד שלו… 

אני צריכה להתייחס אליהם באותו אופן. 

בסוף פעילות הורים וצוות חינוכי ניגשים אלי ואומרים בפליאה והתרגשות: "הילד הזה אף פעם לא השתתף". "הילדה הזאת אף פעם לא עוזבת אותנו". "הילד הזה אף פעם לא התקרב לבובות גדולות". "הילדה הזאת אף פעם לא נתנה שיאפרו אותה". הילד.ה ביקש.ה אותך ליום הולדת, פעם ראשונה שהיא/הוא מבקשים יום הולדת". 

פיתוח כישורים חברתיים לילדים

סדנה לילדים -גילאי 6-11 

(בחלוקה לשתי קבוצות: א-ג, ד-ו )

חלק מהסדנה תהיה לתת ידע תומך להורים עבור הילדים.

חווית הסדנא תהיה כיפית, משחקית, לבבית, מכילה, מעצימה ומחברת.

חלקה תתקיים בפנים, חלקה תתקיים בחוץ בסביבת ילדים כגון גני שעשועים וחלקה בתרגול אישי בחיי היום יום והתבוננות ולמידה משותפת מכך בעת המפגש.

כישורים חברתיים לנוער

סדנה לנוער- גילאי 12-18

(בחלוקה לשתי קבוצות: (נוער צעיר: ז-ט, נוער בוגר: י-יב)

גיל ההתבגרות הינו מאתגר מאוד חברתית, כאשר הנושא החברתי הוא המרכזי והמהותי בשנים אלה. אנו בונים את ה-אני- העצמי שלי בהתבסס על המראה החברתית, אלו שנים בהן הידע, הכלים וההתנסות הממשית יכולים לעשות הבדל משמעותי בחיים החברתיים ובחיים בכלל לאותם נערים ונערות.
העבודה תעשה בפנים ובחוץ בסביבה חברתית ולמידה מתוך התבוננות משותפת על אירועי חיינו ביום יום.

בנימה אישית-

אשמח מאוד להקים עם ילדכם קבוצה מקסימה ומשמעותית שתעבור יחד דרך מאתגרת, מהנה, מעצימה ומתגמלת שבסופה נכיר יותר טוב חברים חדשים ואת עצמנו.

נזכה לאי מדהים של יום בשבוע, נעשיר את עצמנו, נעשה הרבה כייף, נדבר, נצרוך תרבות, נייצר אמנות, נזיז ונפתיע את עצמנו ובשאיפה שהיום הזה ישפיע לטובה על כל השבוע שלנו. מטרת הסדנה להעניק ידע וכלים להתפתחות אישית וחברתית ולתרגל מיומנויות אלו בסביבה בטוחה, ותומכת תוך עזרה הדדית.

השתתפות בסדנה תלויה בשיחה מקדימה לתיאום ציפיות, לווידוא התאמה והחשוב מכל בירור הרצון והכוונה של הילדים/ נוער.

תכני הסדנה:

הערכה עצמית ואותנטיות– להכיר ולהאיר את נקודות החזקה.

אהבה וחמלה מול שיפוטיות– קודם כלפי עצמי ואז לזולת, "השונה-השווה בחברה".

תקשורת ודיאלוג – קליטה ופרשנות, כוחה של מילה, מהי תקשורת בונה וכיצד מגיעים להבנה, דיבור הופך לאמונה.

מיומנויות חברתיות– ניהול שיחה, יצירת קשר, חוקי חברות, אינדיבידואליות מול קונפורמיות, ויסות רגשי ושליטה עצמית, השתתפות חברתית, מיומנויות תקשורת, בעולם הדיגיטלי.

כלים להתמודדות רגשית– בקשת עזרה, דמיון מודרך, פעילות פרואקטיבית, שיתוף פעולה.

בדידות ושייכות– נוכחות ומקום שווה במעגל החברתי.

התנהגות מילולית ולא מילולית– התערבות ואחריות הדדית.

יצירת אינטראקציות חברתיות– יצירת ושימור חברויות.

חשיבה חיובית וחשיבה יצירתית

בסדנת הנוער תכנים נוספים:

התמודדויות נפשיות, דימוי גוף, פגיעה עצמית, תפיסת עצמאות /שליטה דרך הגוף (הפרעות אכילה, פירסינג, קעקועים), סיגריות, סמים, אלכוהול, מיניות בריאה, פורנו, מגדר.

על המנחה – רונה אביב שאול

עוסקת בתחום שני עשורים – הצגות, הפעלות, סדנאות, הנחייה והרצאות.

עובדת עם קהלים מגוונים- ילדים, נוער, מבוגרים, צרכים מיוחדים, מתמודדי נפש.

חילונים ודתיים, מוסדות חינוך, סלי תרבות, ארגונים ופרטיים.

הכשרה אקדמית- תואר שני, שינוי חברתי בעזרת אמנויות והנחיית קבוצות, הקרייה האקדמית אונו. תואר ראשון, מדעי החברה הרוח, או"פ. לימודי משחק, יורם לווינשטיין. לימודי תקשורת, מכללה למנהל.

לימודי תעודה- אימון גופני, צבא ו- סטודיו B. מתרגלת NLP, מכללת תוצאות. מטפלת מתקדמת, תטא הילינג. משחק מול מצלמה, גלית רוזנשטיין. תיאטרון פלייבק, משחק החיים.

תחומי עניין והעשרה- תרבות ואמנות, לימודי קבלה, פילוסופיה, סיינטולוגיה, מיינדפולנס, תקשורת ויחסים, פסיכודרמה.

עלויות הסדנאות

סדנה מרוכזת עבור קבוצה של עד 10 משתתפים

עבור סדנה חד פעמית, 3 שעות: אתם בוחרים נושא אחד גדול או כמה נושאים קטנים מתוך תכני הקורס, 3000 ₪. (לא כולל מע"מ)

עבור תהליך התפתחותי של חודשיים- הסדנה המלאה על כל תכניה. 5-10 משתתפים.

18,000 ₪ (לא כולל מע"מ)

סדנה לפרטיים

משך הסדנה- חודשיים של מפגשים חד שבועיים

סה"כ 8 מפגשים, כ- 3 שעות לכל מפגש

עלות הסדנה3,700₪ (כולל מע"מ)

לסדנאות התפתחות ישנן סדנאות המשך למעוניינים בהן נעמיק את הלמידה והתרגול ואת השיח וההתבוננות הפנימית.

בשיחת התאמה מקדימה  תעשה החלוקה לסדנת המתחילים או המתקדמים.

לפרטים ולתיאום פגישה מקדימה-

רונה אביב שאול,  0506536662