הצגת חנוכה פעילה ומצולמת

מתאים למוסדות חינוך/ סלי תרבות/ קהילות/ מקומות עבודה

הצגה- "הקוסם מארץ עוץ"

מה שמיוחד בהצגה הזאת שהיא גם:

לימודית- סדנת משחק, מעצימה- את כוחם של הילדים , חינוכית- עם ערכי חג החנוכה.

ההצגה מתאימה לילדים בטווח גילאים רחב ולכל המשפחה.

ההצגה נפתחת בלהסביר לילדים שחג החנוכה בא להזכיר לנו להאמין בניסים ונבין מה זה ניסים, איך זה יכול להיות שהם קורים כל יום ולמה הם קורים הכי הרבה רק למי שמאמין בהם.

ההצגה ממשיכה להסביר שזה חג האורות שמדבר על האור שבנו, בכל אחד בנפרד ובכולם יחד.
ושחגים בכלל מזכירים לנו את חשיבות השמחה ולכן בסוף ההצגה נעשה מסיבת אורות שאפרט עליה בהמשך.

ההצגה מלווה בתפאורה, הגברה,  תלבושות, פלייבק הקוסם ופסקול המחזה בעברית.
בחלק הראשון של ההצגה, כל המשפחה צופה בהצגה עם כל הדמויות ובשיתוף הילדים כשחקנים ולומדים תוך כדי ההצגה גם כיצד להיות שחקנים.

החלק השני של ההצגה הינו פעיל, הקוסם מדבר עם  ילדים ומוציא אותם למסע שביל האבנים הצהובות בו הם עוברים משימות: חברות, מוח, אומץ, לב וקסמים. כל משימה באה ללמד אותנו על היכולות השונות שלנו, אמונה בהם ועזרה לחברים בדרך. הילדים עוברים משימות יחד.

החלק השלישי של ההצגה הינו גם פעיל, הילדים מגיעים יחד לקוסם- לטקס הגשמת משאלות: בטקס הילדים לומדים את ההבדל בין בקשה למשאלה. לבקש שיקנו לנו משהו, זאת בקשה. ומשאלה, זה לבקש להצליח לעשות משהו שטרם הצלחתי אבל אני רוצה. בתום הטקס המרגש הילדים מגלים כי הקוסם שדיבר איתם הוא בעצם ילד שרק התחפש לקוסם, ואת כל המשימות הם עשו בעצמם ובכלל לא נעזרו בו וכך מגיעים למוסר השכל של ההצגה שכל היכולות הן שלהם ולכן זה הכוח שלהם להגשים את המשאלות שלהם.

טקס המשאלות הינו מעצים ומרגש מאוד- הילדים לומדים בטקס כי מתוך כל הכוחות שלהם, הכוח שישנו באור הייחודי שבלב שלהם הוא החזק ביותר והם לומדים איך להשתמש בו ואיך לחלוק אותו עם אחרים ולהפיץ את האור שלהם. את טקס המשאלות בו כל אחד מגלה את האור שלו נעשה בחושך עם פנסים או מנורות קטנות. לצורך העצמת חווית הדמיון והתחושות, נבקש מכם ומהילדים להיערך לחלק הזה עם פנסים או מנורות קטנות ולהיות בחדר שניתן להחשכה.

ישנה אפשרות אם תרצו – להיערך מראש ולרכוש ממני ערכה מגניבה לילדים הכוללת צמידי מחזירי אור זוהרים וסטיקלייטים צבעוניים לאחוז בידם ואם תרצו גם יצירה אשר תואמת את החג. 

בחלק זה תפאורת ההצגה תהפוך לשמיים מלאים במאורות זוהרים ותאורת אולטרה סגול. ובסיום הטקס המשמח והמרגש נחגוג עם שיר הניצחון של המכבים ולאחר מכן נרקוד יחד, נקפוץ ונשתגע עם הזוהרים בחושך לצלילי שירי חנוכה טראנסים שמחים ומקפיצים!!

משך ההצגה: 45 דקות